10 motive pentru care ai nevoie de un antrenor personal

10 motive pentru care ai nevoie de un antrenor personal

Cu toții avem nevoie de puțin ajutor atunci când vine vorba de exerciții fizice, fie ca suntem la început, fie că exersăm de ceva timp. Cu toate acestea, există persoane care se feresc să lucreze cu un antrenor personal, din mai multe motive: fie din cauza experiențelor anterioare care s-au soldat cu un eșec, fie din lipsa timpului, fie din lipsa banilor, fie pentru că vor rezultate rapide, fie pentru că nu au încredere în omul cu care urmează să lucreze,etc.

Există însă și o serie de motive pentru care la fel de multe persoane aleg să lucreze cu un instructor personal. Unii doresc un program personalizat astfel încât să poată pierde în greutate sau să se tonifice, în timp ce alții vor pur și simplu să își depășeasca limitele.

Dacă ai decis că vrei să te apuci serios de sport, dar nu știi de unde să începi, un antrenor personal poate fi un ajutor de nădejde. Acesta te va examina complet, va ține cont de munca ta zilnică, de activitatea fizică de până acum, de regimul alimentar, și te va ajuta să îți setezi obiectivele.

Iată 10 motive pentru care ai nevoie de un antrenor personal atunci când vine vorba despre sport!

  1. Te ajută să descoperi de unde să începi și care sunt nevoile tale în materie de sport

Majoritatea persoanelor care vin la sală pun accentul pe cardio pentru a slăbi, fără să înțeleagă ca obiectivul principal nu este acela de a scădea kilogramele de pe cântar cu orice chip, cât să scadă doar procentajul de grasime. “Prin exces de antrenamente stil cardio, ajungi să pierzi și din masa musculară, ceea ce îți va îngreuna și mai mult procesul de slăbire, deoarece corpul nu are ce să întrețină. Pe lângă asta, nu vei avea nici tonus, deoarece asta implică lucru cu greutăți. Un kilogram de masă musculară poate să însemne de la 70 până la 100 calorii arse în plus de corpul tău. Principalul obiectiv în slăbire este de a păstra sau de a crește masa musculara deja existentă, în timp ce încercăm să scădem procentajul de grăsime. Arderea a cât mai multor calorii într-o ședință de antrenament trebuie să fie o mentalitate pe termen scurt. Pentru a avea rezultate pe termen lung, trebuie să te întrebi ce poate face corpul tău în plus în afara sălii. Prin exerciții tip cardio arzi calorii doar pe moment, iar a doua zi revii la stadiul tău normal. Un antrenor te va ajuta să combini ședintele de forță cu cele de cardio în cel mai eficient mod posibil, în funcție de necesitățile tale. Aceleași principii se aplică și în cazul în care vrei să ai doar un tonus mai bun sau vrei să creezi masa musculară serioasă”, explică Mihai Jidov, Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să îți atingi obiectivele propuse

Fie că îți dorești să scapi de kilogramele în plus, fie că îți dorești să ai un corp tonifiat și bine lucrat, un antrenor personal te poate ajuta să îți stabilești obiective realiste. De asemenea te poate ajuta să ai un program echilibrat, gestionat cu succes. „Un antrenor personal te va ajuta să îți atingi obiectivele, prin crearea unui plan de antrenament personalizat, te va ajuta să depășești bariera planurilor de antrenament generalizate. Odată ce progresezi la sală, cu atât mai mult slăbiciunile tale vor ieși în evidență, iar datoria antrenorului este de a descoperi și de a întări aceste slăbiciuni, pentru a menține un progres continuu”, explică, Cătalin Milea – Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te învață cum să execuți corect exercițiile

Telefonul, laptopul și tableta ne oferă acces la enorm de multa informație, printre care și video-urile cu exerciții fizice. Deși par usșr de efectuat acasă, trebuie să ai grijă ca indiferent de cât de ușor pare un exercițiu fizic, daca nu este efectuat corect, îți poate face mai mult rău decât bine. Un antrenor personal, te va învăta cum să efectuezi corect și eficient un exercițiu, te va ghida în permanență și te va corecta ori de câte ori este necesar, îți va oferi detalii despre mușchii folosiți în cadrul acestor exerciții, despre forma corectă într-un efort, dar și cum să previi eventuale accidentări atunci când te antrenezi. „A imita exercițiile făcute de o altă persoană, nu presupune faptul că nu mai ai nevoie de indicatiile unui antrenor. Fiecare exercițiu are indicații și contraindicații, iar un exercițiu nu constă în a duce o greutate din punctul A în punctul B. Rolul antrenorului este acela de a veni cu acele indicații de executare a exercițiului, plus sfaturi despre ce ar trebui să simți, și mai important, unde să nu simți tensiune în timp ce execuți acel exercițiu, prevenind accidentarile”, ne sfătuieste Mihai Jidov, Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să îți cunoști propriul corp

Dacă ai experiență în sala de gimnastică, probabil că nu te-ai gândit niciodată să lucrezi cu un antrenor personal. Însă un instructor personal este cel care te va ajuta să îți cunoști mai bine propriul corp, îți va oferi idei noi care îți vor provoca întreg corpul, pentru că sigur sunt câteva aparate în sală pe care nu te-ai fi gândit niciodată să le folosești! Necunoscându-ți corpul, la început totul pare greu. Dar odată ce intri într-un program bine pus la punct, vei vedea că ceea ce înveți în timp ce progresezi, se aplică în activitățile de zi cu zi. Corpul tău doar trebuie să învețe să funcționeze în parametrii cât mai optimi atât fizic, cât și psihic. Iar alimentația și sportul te vor ajuta să ajungi să fii echilibrat. Aici intervine antrenorul, care te ajută să te cunoști mai bine și să-ți depășești propriile așteptări.”, a explicat Cătălin Milea – Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să îți stabilesti un plan alimentar echilibrat

Un regim alimentar strict este foarte greu de respectat, indiferent de cât de multe aplicații am avea instalate pe telefon. Primul pas în respectarea unui regim alimentar echilibrat și corect este acel moment în care ești 100% convinsă ca vrei să faci o schimbare în viața ta. Un plan alimentar echilibrat și corect se realizează și în funcție de activitatea fizică pe care urmează să o faci la sala. “Trebuie stabilit un lucru de la bun început. Un antrenor personal nu este nutriționist, doar dacă acesta este certificat în acest domeniu. Un nutriționist îți va face un set de analize de sânge, înainte de a elibera o dietă personalizată. Dacă vrei să produci o schimbare vizibilă și pe termen lung, alimentația este cheia, iar antrenorul împreună cu nutriționistul pot stabili ce ți se potrivește mai bine pentru a-ți desfășura fără probleme activitățile zilnice. Dacă se întâmplă ca antrenorul să fie certificat ca nutritionist, cu atât mai bine. Dacă trebuie să pui accentul și mai mult pe alimentație, un antrenor te poate sfătui doar în linii mari ce schimbări să faci din punct de vedere alimentar.” explică Mihai Jidov, Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să îți depășești limitele

Acest lucru este strâns legat de repetarea acelorasi tip antrenamente. Când te plictisești, tendinta este să te relaxezi. Un antrenor personal te poate motiva să depășesti aceste limite prin tipuri noi de exerciții pe care nu le-ai face niciodată pe cont propriu. Mulți sportivi profesioniști apelează la antrenori personali, deoarece știu că aceșta îi pot provoca mult mai mult decât s-ar putea provoca ei singuri. De cele mai multe ori, oamenii au tendința să se subestimeze, și când îmi zic că nu mai pot, mai mult ca sigur mai au resurse pentru 2 repetări (sau mai multe, în functie de exercițiu). Scopul antrenorului este acela de a “trage” (la început) de tine până ajungi să-ți depășești singur barierele psihice. Acesta este modul corpului de a se menține în starea de confort. Cu timpul vei ajunge să devii confortabil cu inconfortabilul. Asta fiind singura cale spre progres. Odată ce te adaptezi stilului de efort, nu o să mai percepi acea senzație de disonfort la fel ca la început”, susține Cătălin Milea – Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să rămâi motivată

Antrenorii personali vin cu un sistem integrat de motivare, aceasta face parte din pachetul pe care îl primești atunci când apelezi la un instructor personal. Investiția într-un antrenor personal este asociată cu o investiție a timpului. Cea mai dificilă parte este răspunderea personală, însă aceasta vine odată cu creșterea motivației. „ Motivația este supraestimată, iar dacă tu depinzi de ea ca de un drog, să te țină în sală, mai mult ca sigur nu o să te ții de treabă. Determinarea începe unde motivația sfârșește. De obicei, lumea nu renunță la sala din lipsa motivației, ci mai mult din lipsa cunoștințelor și disciplinei. Nimănui nu-i place să facă acel ceva la care nu se pricepe. Urmând un plan de antrenament bine pus la punct de către un antrenor, și văzând progres prin creșterea greutății cu care lucrezi în anumite exerciții, a volumului și a intensității antrenamentelor, asta o să-ți dea o doza de încredere crescută și senzația că poți și mai mult, iar în așa fel vei deveni dependentă de sală. Trebuie doar sa vrei cu adevarat o schimbare și să fii consecventă”, a mai adăugat Mihai Jidov, Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să îți păstrezi nu doar sănătatea corporală, ci și pe cea mentală

Un instructor personal poate acționa ca o ușa pentru experiențe noi de cunoaștere personală. Un instructor personal te poate ajuta să descoperi potențialul pe care nu ai realizat că îl ai. “Alergatul cu beneficiile lui asupra sănătății este cea mai răspândită activitate din domeniul sportului. De ce? Din cauza accesibilității. Oricine poate să alerge. Toate parcurile sunt pline de oameni care aleargă. Majoritatea perosoanelor care se apucă de sală, se pun încă din prima zi pe banda, neștiind ce să facă cu aparatele sau greutățile libere, sperând că într-una din zile va veni curajul să le încerce și pe acelea. Lucrul cu greutăți are aceleași benfecii, ba chiar mai mult. Reduce anxietatea, este antidepresiv, previne osteoporoza, îmbunătățește postura vicioasă în urma stilului de viață sedentar, previne diabetul, îmbunătățește tensiunea arterială, echilibrul, activitatea cerebrală și multe altele. Urmând sfaturile unui antrenor vei învăța execuția exercițiilor cu greutăți libere și aparate”, explică Cătălin Milea – Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te ajută să lucrezi în funcție de anumite problemele de sănătate

Anumite boli și condiții fizice, cum ar fi sarcina, artrita, diabetul, osteoporoza, boli de inima, probleme cu spatele, etc te pot determina să te feresti de orice efort fizic. Însă, orice activitate fizică ţinută sub control şi efecuată corect, te poate ajuta să îţi îmbunătăţeşti starea de sănătate. Angajarea unui antrenor personal cu experienţă, care lucrează în strânsă colaborare cu medicul curant, poate ajuta la construirea unui program care să ajute la îmbunătăţirea şi chiar vindecarea unor probleme de sănătate. Foarte multe persoane au tendinţa să se ferească de greutăţi sau efort fizic mai susţinut din cauza diverselor probleme articulare sau de altă natură. Indicat este să consultaţi părerea mai multor medici şi antrenori calificati, deoarece se pot găsi exerciţii sau regresii ale exerciţiilor de bază care să ocolească problemele respective”, explică Mihai Jidov, Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

  1. Te provoacă constant!

Reducerea grăsimii corporale, gestionarea kilogramelor în plus, modelarea corporală şi tonifierea pot fi realizate cu ajutorul unui antrenor personal calificat. Tot el te poate ajuta să îţi stabileşti obiective realiste, strategii sigure, oferindu-ţi totodată încurajarea de care ai nevoie. Un antrenor personal îţi va monitoriza progresul şi va interveni constant asupra programului tău. „Urmând un plan personalizat de antrenament şi ţinându-te de el, mai mult ca sigur vei fi mereu provocată, deoarece scopul principal al planurilor de antrenament este progresul constant, şi în nicun caz stagnarea. Acel progres vine prin creşterea greutăţii cu care lucrezi (când este posibil acest lucru), a volumului de lucru şi a intensităţii antrenamentelor. Corpul are nevoie de o perioadă de adaptare, dar după perioada de acomodare de o lună cu 2-3 antrenamente pe săptămână, te vei simţi mult mai încrezătoare şi plinaăde energie, iar în urmatoarele 6 luni, vei putea trece la exerciţii, cu o greutate de 3x mai mare decât în prima ta lună de sală”, a mai explicat Cătălin Milea – Antrenor Personal & Instructor de Fitness.

Mihai Jidov şi Cătălin Milea sunt 2Antrenori care îţi oferă zilnic atât pe pagina de facebook cât şi pe canalul de youtube, video-uri detaliate despre exerciţii, antrenament, alimentaţie şi stil de viaţă sănătos.

Lasă un răspuns